Unha ría podre

Aínda que pareza mentira, de vez en cando paseo polo barrio. Case sempre disfruto como un enano polas corredoiras por onde xogaba de cativo facendo tortillas de patacas en medio dos campeiros.
Onte baixei ate o paseo marítimo, onde o parque biosaudable, e fun bordeando a costa por onde antes se atopaba o campo de fútbol, o desguace e máis adiante, Copacabana.
Nunha desas paradiñas que fas para recuperar aire entre acelerón e acelerón, baixei ate a lámina de auga para recordar vellos tempos, por exemplo cando ensinábamos a nadar aos gatos, para demostrar que se equivocaba quen dicía que foxen do líquido elemento como alma que leva o demo. O único estilo que non conseguíamos que dominaran era a mariposa. O resto nin Mark Spitz.
Pois nesas estaba cando me din conta que a Ría, na zona da Malata está morrendo. E cando digo morrendo refírome xustamente a iso, caput, sen volta atrás. Si nos tempos do Urquiola a cousa andaba mal, agora está de agonía.
Os verquidos como o que pretendía mostrar na foto están por todos lados, pero o máis grave é que teño a sensación de que a obra do porto carboeiro non fixo máis que multiplicar por mil a deficiente renovación da auga, eutrofizando totalmente esta parte da ría, ate convertela nunha auténtica fosa séptica.
Venme a memoria unha das ideas peregrinas de Juan Fernández, que en tempos propuxera o peche da ría para facer un bucólico lago, como o da Casa de Campo, para que as parellas de namorados se deran picos nunha chalana alugada: ohhhhh "monamurrrrrrr" muac, muac muac., e cousas así. Daquela cunha manifestación multitudinaria, a que asistín sendo un mocoso pertencente a SGHN, evitouse tamaña cretinada.
Hoxe nembargantes, a nosa Ría morre e nos preocupa pouco. Cando baixaba polas escaleiras para achegarme a ela díxome algo así como, "Amigo fai algo que me afogo!", ou iso pareceume.
Igual a min tamén me faltaba osíxeno, pero non souben que dicirlle, nin sequera fun capaz de soltar unha mentira piadosa.
A Ría non é de Reganosa pero tampouco é nosa. É dos nosos netos, e creo que soamente deixarémoslles caca.

Comentarios

  1. Y tan podre que está, no hay mas que sentarse en el murete apartir del puente de entrada del agua a la Malata y veras el ir y venir de las ratas que salen del medio de las piedras, es una plaga lo que ahí hay. Y ya no mencionemos lo que es el interior de la Malata, un fango y un olor asqueroso y todo pegado a la zona deportiva de la ciudad, vamos un ejemplo de Ciudad limpia para toda la gente que venga de fuera a algún acto deportivo.
    Así daremos un ejemplo de limpieza fenomenal.

    ResponderEliminar
  2. ¿ De qué te quejas ahora?

    De esto empezamos a discutir ( agriamente por tu parte ya que a veces eres un tanto dogmático ) cuándo a mí se me ocurrió decir que para la ría de Ferrol querría yo la planta depuradora de Bens.

    Repito, como paliativo ¿ No la querrías tú ?

    No como solución definitiva pero sí como tratamiento de choque.

    Canalizar los vertidos fuera de la ría es y era fundamental. Máxime si tenemos en cuenta que con 16 km de largo y 1,2 de ancho ( 300 m en boca ) la capacidad de regeneración es escasa. El saneado integral de los ríos Castro, Inxerto, Tronco y Sardiña, sería mucho más fácil.

    La gente va a seguir cagando en el Wáter y tirando de la cisterna y Megasa va seguir soltando metales en la cabecera y el hospital de Caranza me parece que no depura sus vertidos orgánicos y, y, y ... ¿ Y ahora qúé ? Ahora ya casi no hay marcha atrás y 4 años de gobierno de la pudinga ideológica PSdG-BLOQUE no nos aportó nada. Menuda sensibilidad medioambiental. Sin lerias, que de Fraga ya sabíamos lo que cabía esperar. Lo que era impensable es que los jefes políticos de ADEGA iban a ser igual de sinvergüenzas y no iban a mover un dedo por apurar las obras de la depuradora. Evidentemente, en yate por mar abierto se tiene una visión diferente de la realidad y en un Audi con cristales tintados de 30cm de espesor ( tal vez exagero un poco ) ya ¡ Ni te cuento !.

    Me cag... en todo. A hacer submarinismo los ponía yo en la desenbocadura del Inxerto.

    ResponderEliminar
  3. As rías, ulen a mar, agas a de Ferrol que cheira a seu povo, cheira a merda. Quizaves a culpa en realidá a temos os de Canido, que cando mexamos vai todo pa os de ferrol.
    Acho que os responsaveis politicos de ADEGA, asi rotundamente, estivesen na chunta, máis ca nada porque ADEGA non = PSG ou BNG.Iso sería falar de máis na miña humilde opinión.I-estou dacordo en que alomenos...aparentemente non fixeron un carallo, ainda que tampouco e que se lles de moitas facilidades polo xeral,...supoño que a reputación haicha que gañala. De todas formas e moi pobre escudarse nun grupo ecoloxista, tanto coma nun grupo politico; o aldeano de "a pe" como sería o caso de todos nos, ten que poñer toda carne no asador, ten que falar e si é preciso berrar, porque a nosa Ría cheira a Ferrol !! i eu antes de Canido que de Ferrol! opinade que é ben importante. saudos Abre-o-bare Mari-Mare*

    ResponderEliminar
  4. ¿De qué me queixo agora? E logo, non podo?.

    Tí de Bens o que queres é o que se está facendo agora, non o que hai neste momento. Esa era a discusión.
    Mezclas demasiadas cousas xuntas, Adega, PSOE, BNG, e prácticamente os fas responsables a eles ¡tócalle o carallo ao can!.

    Pero que as competencias están no estado, é Costas do Estado o responsable!.

    Igual Geepeace é o culpable tamén do residuos radictivos da fosa atlántica.

    Mira que eres liante, e eu a entrar ao trapo como un apampao.

    ResponderEliminar
  5. Vamos a ver Faustino: ¿ A quién le compete la depuradora ? ¿ Al estado ? ¿ Entonces a que coño vino Touriño en campaña electoral a decir que ya había limpiado la Ría ? Así de llano, así de simple. Yo estaba en el mitin y lo oí, luego lo refrendó la Voz de Galicia, vocero oficial del reino y aquí todo dios tan pancho.
    He leído en mil sitios que las partidas para la depuradora salen de la Xunta ¿ Sí o no ?.
    Y no mezclo nada, sólo digo que de los gobiernos de izquierda espero otra sensibilidad, sobre todo en lo tocante al medio ambiente. Para destruir y especular ya sabemos que basta con la derecha - al menos en el manual teórico progre -.

    Hace años que sé que el tema de la depuradora va para largo. Hace años que digo, también, que lo más urgente para la Ría es canalizar los vertidos a mar abierto. Esa es la prioridad y no invertir en obras inacabadas e inacabables que son empezar la casa por el tejado. Una vez hecha la canalización y el emisario, el resto era fácil ¿ Entiendes el planteamiento o no ?. Ahora nos quedaremos sin depuradora ( no hay un puto peso en las arcas y con la crisis no lo habrá en varios años ) y con la mierda dentro de la Ría que no deja de ser una charca de 16Km de largo con una boca de entrada de 300 metros. Resultado: Una cloaca.

    Lo de ADEGA estos 4 años ¡ No tiene nombre ! ¿ Que quieres que te diga ? Habrá a quién no le duele la naturaleza pero para mí es un disfrute y puedo presumir que no me queda monte de España por recorrer y no he dejado, jamás, ni un envoltorio de chicle tirado. Pero la acción individual no vale de nada por más empeño que ponga y los silencios políticos ... sí, sí: políticos, de las sociedades ecologistas me llenan de frustración. Más claro no lo puedo decir porque no sé.

    ResponderEliminar
  6. Eu penso que mentres o povo non berre...,nada se fara o dereito, pero que lle queres a ferrol, eu dende logo non esperaba outra cousa ,ferrol si que é cloaca! e todos sabemos quenes habitan as cloacas. Abreobare*

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Festas de Santa Cruz 2017

Meninas de Canido 2017